Cornelia Neeliee.blogg.se
En glad tjej som gillar att vara med vänner, shoppa o ha kul :D

Håret

Lite knep för håret

1. Tandborst metoden - Om små hårstrån står åt alla håll så spraya lite hårspray på en tandborste och dra på håret så håller det sig nere.
 
2. Kamma inte i blött hår - Kamma inte håret blött, det gör att hårstråna går av och blir fula. Så låt håret torka och sedan kan du kamma håret.
 
3. Mat - Maten är en viktig del till friskt hår, äter man bra så får man fint hår.. Jag märker det själv, när jag äter gluten (är glutenintolerant) så blir mitt hår ofta väldigt fult, men när jag äter bra är mitt hår fint och bra :)
 
4. Föna och platta inte så ofta  -  Det sliter otroligt mycket att föna och platta håret, om man ska göra det så ska man använda ett bra värmeskydd :)
 
5. Hårinpackning - Lägg hårinpackning ibland, kan verkligen göra skilland på håret! :D





 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback